מחשיכה לאורה: מטוס חילוץ מאוקראינה נחת בישראל

בנצי לייזרוביץ No Comments on מחשיכה לאורה: מטוס חילוץ מאוקראינה נחת בישראל

מטוס חילוץ רפואי עם כ-105 ניצולי שואה, פצועים ופליטים נחת הלילה בישראל

צילום: יוסי זליגר
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עקב התגברות הלחימה והמשך ההפצצות והקרבות בין אוקראינה לרוסיה, טיסת חילוץ מיוחדת נחתה הלילה (בין רביעי לחמישי) בנתב״ג עם למעלה מ-100 עולים חדשים, בתוכם ניצולי שואה, קשישים מרותקים למיטה ופצועים שפונו במאמצים מיוחדים ומורכבים ע״י ארגון הג'וינט, ארגון זק״א, הסוכנות היהודית, הקרן לידידות והרב יצחק חלפון.

בימי החנוכה בהם אנו מדליקים נרות ושמחים בשמחת החג כל אחד ומשפחתו, יצא לפועל שיתוף פעולה ייחודי להפקת הטיסה שתביא אור לעולים אשר חלקם לא זכו להדליק נרות החנוכה ולראות בשמחת החג יחד עם הצלת חייהם של חלק מהעולים אשר נמצאים בסכנת חיים.

המבצע המורכב תוכנן בקפידה ע"י כלל הגורמים בהובלת סגן מפקד זק"א באוקראינה נחמן ורעייתו וולרי אשר עושים ימים ולילות למען הפליטים שחולצו תחת אש מאוקראינה.

מנכ"ל זק"א דובי ויסנשטרן אומר: "לצערי רוב העולם נכנס לשאננות מהמלחמה בין אוקראינה לרוסיה, אך הצוות שלנו עדיין פועל בשטח כל העת יחד בסיוע הקרן לידידות, הסוכנות היהודית, הג'וינט וארגונים נוספים אשר מטפלים מדי יום במסירות רבה בניצולי שואה, קשישים ופצועים שנפגעים בהפצצות. אנו נרגשים מהזכות לקחת חלק בטיסת החילוץ הלילה ועליה 105 מחולצים, אשר מסמלת בין היתר את ניצחון הקטנים על החזקים בחג החנוכה".

"פעילות הקודש של מתנדבי זק"א בתמיכתם של הרב משה פימה וארגון יד ישראל, איש החסד הרב יצחק חלפון ודובי הוניג אשר מתחילת ימי הלחימה מסייעים במסירות נפש בסיוע לפליטים במבצעי חילוץ מורכבים, הצלת חיים, כולל סיוע לוגיסטי והעמדת רכבי חילוץ ואמבולנסים לחילוצים, אין לי ספק שבזכות העזרה הגדולה שלהם אנו מצליחים להציל את חייהם של מאות העולים קשישים והפליטים ולהביא אותם לישראל בכבוד הראוי".

נחמן דיקשטיין סגן מפקד זק״א אוקראינה: "בין המחולצים שהגיעו בטיסה נמצאת אשה כבת 76 המרותקת למיטתה שפונתה לקישינוב מאודסה עיר הולדתה ולא תיארה לעצמה שתחווה מלחמה על בשרה, עקב המלחמה הגיעה למצב של חוסר אונים וסכנת חיים, היא סיפרה לנו בדמעות שהיתה נתונה ותלויה בחסדיהם של אחרים, על עברה ועל מספר טרגדיות קשות במשפחתה. הערב לפני הטיסה סיפרה לנו בהתרגשות כמה היא מחכה להגיע לישראל מדינה בטוחה לעם היהודי וציינה שזה ״נס חנוכה הפרטי שלה״, כשהיום היא זוכה לגרש את החושך ולהגיע לארץ האור".



0 תגובות